Oprichting
Stichting Glaskunst is in februari 2006 op initiatief van Margriet en Henk Pleiter van Galerie “De Aventurijn” in Epe opgericht met als doel meer bekendheid te geven aan glaskunst en deze voor een breed publiek toegankelijker te maken.
Helaas zijn zij kort na elkaar in 2023 overleden. Wij zijn hen veel erkenning en dank verschuldigd.
Glaskunst neemt in de wereld van de kunst een aparte plaats in. Een plaats die onderbelicht is en naar de mening van Stichting Glaskunst een grotere zou mogen zijn.

Doelstelling
De doelstelling van Stichting Glaskunst is het promoten van glaskunst in de ruimste zin van het woord. Stichting Glaskunst tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het organiseren van exposities, evenementen en het houden van lezingen over glaskunst.

Exposities
Vanaf het oprichtingsjaar 2006 zijn door Stichting Glaskunst jaarlijks exposities met landelijke bekendheid georganiseerd.
Op de foto’s in de andere kolom ziet u een overzicht van de voorgaande exposities.

Thea Figee
NIET IN SNIJDEN Jacky Geurts 1 Jacky Geurts Glas Laceface
Jeroen Van Den Brug
next arrow
Thea Figee
NIET IN SNIJDEN Jacky Geurts 1 Jacky Geurts Glas Laceface
Jeroen Van Den Brug
next arrow

Bovenstaand een impressie van de afgelopen 15 exposities die de Stichting Glaskunst in de afgelopen jaren heeft georganiseerd.