Terugblik op de activiteiten tijdens de glasexpositie in kasteel Cannenburch

Zoals eerder aangekondigd is op de drie zondagen tijdens de expositie muziek ten gehore gebracht op respectievelijk piano, blaasinstrumenten en harp. De aanwezige bezoekers konden dit zeer waarderen en een enkeling leek zelfs meer aandacht te hebben voor de muziek dan voor het glas.

De workshops op de dinsdagen voor leerlingen van groep 8 van twee Vaassense basisscholen waren een succes. De leerlingen zijn onder leiding van glaskunstenaar Jan Sickmann enthousiast bezig geweest om tot een mooi resultaat te komen. En dat dit gelukt is, is te zien op de foto’s. Daarnaast hebben de kinderen een inleiding over glas in het algemeen gehad van mevrouw Sinselmeyer en een rondleiding door mevrouw Verhagen. Enkele leerlingen waren zo geboeid door de kunstwerken dat ze op een later tijdstip nogmaals hebben rondgekeken op de expositie.

Inmiddels zijn de kunstwerken van de kinderen, nadat ze in de oven van Jan Sickmann zijn geweest, overhandigd aan de leerlingen op de deelnemende scholen.
En zowel leerlingen als leerkrachten waren laaiend enthousiast!

De verloting van het kunstwerk ‘Precious Nature’ van Nadia Matthynssens heeft aan het einde van de expositie plaatsgevonden. Mevrouw Marianne Alofs, werkzaam bij notariskantoor Ridderhof & Stelwagen, heeft zondagmiddag 18 november om 17.00 uur vanuit de ingevulde enquêteformulieren het winnende formulier getrokken. En dat ze dat serieus heeft gedaan is te zien op de foto, ze ging er zelfs voor op de knieën.

De gelukkige is mevrouw Heiltjen Veldmaat uit Ugchelen. Van harte gefeliciteerd door het bestuur van Stichting Glaskunst.

Inmiddels is het glasobject overhandigd aan mevrouw Veldmaat, ze was zeer verguld met haar prijs. Toevallig maakt ze zelf glazen sieraden en is dus bekend met glaskunst.

Voldoende aanleiding dus om met tevredenheid terug te kijken op deze activiteiten.

Wat betreft de expositie zelf is Stichting Glaskunst eveneens zeer tevreden.

Het aantal bezoekers (+/- 1600), de enthousiaste reacties van de bezoekers en het aantal verkochte objecten zijn verheugend te noemen. Verder zijn de zeer positieve reacties van de kunstenaars ook een belangrijk signaal wat betreft de plaatsing van de objecten en de totale gang van zaken.

De catalogus werd zowel door bezoekers als door deelnemende kunstenaars positief beoordeeld.