Het is bijna zover

Glas natuurlijk…..En meer, een dialoog in mixed media

Over ongeveer vier weken is het zover: zondag 3 november start de expositie van Stichting Glaskunst in kasteel Cannenburch te Vaassen. Er zal geen officiële opening zijn, maar op deze eerste dag wordt aan de bezoekers een glas prosecco uitgereikt. Enerzijds om te vieren dat het weer gelukt is om een mooie expositie te organiseren en anderzijds om de verwachting uit te spreken dat hopelijk veel bezoekers vreugde zullen beleven aan de tentoongestelde werken. Op deze zondag zal de muzikale omlijsting verzorgd worden door het Fassna duo.

De tentoonstelling duurt twee weken en zal dus afgesloten worden op zondag 17 november. Ook op deze laatste zondag zal er muziek ten gehore worden gebracht, ditmaal door Junda Maks. Na sluitingstijd zal een vertegenwoordiger van notariskantoor Ridderhof & Stelwagen de trekking verrichten van het verlotingsobject vanuit de ingevulde enquêteformulieren.

Halverwege de expositie zal JanHein van Stiphout zijn installatie ‘Rroaring Glass’ laten ‘brullen’ op het plein voor het Bouwhuis, mits het goed en droog weer is (zaterdag 9 en zondag 10 november). Op de zaterdagochtend wordt de Gelredag door Omroep Gelderland gepresenteerd vanuit kasteel Cannenburch. Op zondag zal binnenin het kasteel een muzikale omlijsting verzorgd worden door Laag Riet.

Het educatieve aspect wordt bij deze tentoonstelling ingevuld met enkele workshops (verzorgd door Marjan van Schaik) en een speurtocht (met medewerking van Marianne Sinselmeijer) voor groepen leerlingen.