Expositie 2020 Kijken naar Kleur afgelast

Deze week heeft het bestuur van Stichting Glaskunst besloten de komende expositie (6 t/m 22 november) af te gelasten.

Dit uiteraard naar aanleiding van de op dinsdag 13 oktober 2020 afgekondigde nieuwe maatregelen ter bestrijding van het Corona-virus.

Maar daarnaast vindt het bestuur dat zij ook een ‘morele’ of maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. In deze periode levert het organiseren van een evenement waar publiek op afkomt geen bijdrage aan het terugdringen van het virus. En aangezien de Stichting werkt met vrijwilligers is er eveneens een verantwoordelijkheid jegens hen en is het verstandig en noodzakelijk hen tegen zichzelf te beschermen.

Andere problemen die het bestuur tegenkomt zijn onder andere het sluiten van de horeca en het afraden van reizen. Hierdoor wordt de expositie duidelijk minder aantrekkelijk en zal het bezoekersaantal gering zijn. Zelfs het inrichten van het kasteel is schier onmogelijk vanwege het afstand houden en het aantal mensen dat tegelijkertijd bijeen kan zijn.

In juni heeft het bestuur besloten om door te gaan op basis van de kennis van toen.

Helaas moet daar op teruggekomen worden op basis van de kennis van nu.

Het is echter de bedoeling dat de expositie op het moment dat dit weer verantwoord is, hopelijk in het voorjaar, alsnog doorgaat. Het bestuur hoopt u dan te ontmoeten.