Kijken naar kleur gaat door!

Van vrijdag 6 november t/m zondag 22 november 2020

‘Glas natuurlijk . . .  Kijken naar kleur’ is het thema van onze jaarlijkse expositie van modern glas in kasteel Cannenburch in Vaassen. Na een onzekere periode waarin vrijwel alle musea gesloten waren heeft het bestuur van Stichting Glaskunst besloten dat het mogelijk is om, ondanks de beperkingen in verband met het Corona-virus, deze al 13-jarige traditie ook dit jaar te laten doorgaan, met inachtneming van de door het RIVM gestelde voorwaarden. In het kasteel zijn de nodige voorzorgen genomen, waaronder – naast de gebruikelijke hygiënemaatregelen – een éénrichting-looproute.  Ondanks deze beperkingen zijn we in staat om, zoals u van ons gewend bent, weer een spannende tentoonstelling van glasobjecten te tonen in de context van de klassieke inrichting van het kasteel. Het thema ‘Kijken naar kleur’ is een optimistisch  getint ‘frame’ dat moet helpen de achter ons liggende donkere periode te vergeten, en energie geeft om de komende donkere winterse dagen door te komen.

De expositie opent op vrijdag 6 november en sluit op zondag 22 november.

Op dit moment gelden nog een aantal beperkingen met betrekking tot de toegang van het kasteel, waardoor de openingsdagen en tijden beperkt zijn tot donderdag t/m  zondag van 11.00 uur tot 17.00 uur, en geldt een maximaal aantal bezoekers van 160 per dag, waardoor reserveren verplicht is. Reserveringen zijn mogelijk per 15 minuten.

In de komende periode kunnen de openingstijden en voorwaarden voor bezoek nog wijzigen, afhankelijk  van de ontwikkelingen rond het Corona-virus.

Zie hiervoor de websites van Stichting Glaskunst en GLK/Cannenburch.

Vriendelijke groet

Bestuur Stichting Glaskunst.